Kui palju sõltud reklaamieelarvest?

Ettevõtte jaoks nõuab täna tähelepanu püüdmine üha suuremat pingutust, sest konkurents on tihedam ja klikkide eest tuleb üha rohkem reklaamiraha välja käia. Suur osa ettevõtetest sõltub täielikult näiteks Google’i, Facebooki või Instagrami keskkonnast, sest niipea, kui reklaame ei tellita, kukub külastajate arv märgatavalt.

Tegelikult tuleks just enda veebilehekülge kohelda nagu sotsiaalmeedia keskkonda, kus külastussessioon võimalikult kaua kestaks. See mõjub hästi ka SEO-le ning annab Google’ile indikaatori, et tegemist on kodulehega, mille sisu tahavad külastajad näha. Samuti aitab orgaaniliselt esile tulla backlinkide hankimine teistelt veebisaitidelt, sest sellised eelarvevälised tegevused aitavad veebilehel nii-öelda orgaaniliselt Googles paremini esile tulla. Backlinke ehk saab näiteks koostööpartneritega üksteisele viidates või autoriteetse SEO skooriga veebilehekülgedel külalisartikleid kirjutades (näiteks Äripäev), kus on ka otsene viide, millelt Sinu veebilehele klikkida.

Sotsiaalmeedia platvormid muudavad aga algoritmi järjepidevalt ning selle üle kavaldamiseks tuleb üha rohkem vaeva näha. Orgaaniliseks levikuks on võimalus luua kaasahaaravat videosisu, kasutades selleks ka võimendust (näiteks partnerprogrammi).

Jõudsime ARK Dropsi Instagrami lehega vähem kui aastaga 50 000 jälgijani üle maailma ning video vaatamiste arv ületab enam kui 15 miljonit. Me ei käivitanud mitte ühtegi reklaami selle saavutamiseks, sest mõned videod jäid aeg-ajalt algoritmi “hambasse” ning hakkasid meeletul kiirusel vaatamisi koguma. Nii kasvas hüppeliselt ka kodulehe külastuste arv ja müügid. Sellele kõigele aitab kaasa ka kodulehe esimene positsioon Googles.

See on näide sellest, miks lisaks kõigele tuleks suunata fookus tegevustele, mis ei eelda keskkondadele reklaamiraha tasumist – SEO, videosisu loomine, e-maili listi kasvatamine, uued lähenemised kodulehel jne.