Kuidas luua win-win influencer lahendus?

Kas Influencer turundus on muutumas?

Veel mõnda aega tagasi võisime näha, kuidas näiteks 10 000 jälgijaga suunamudija ühe story või tavapostituse eest 400-1300€ küsis. Kui palju see ka reaalselt ettevõttele tagasi tõi? Ei kõla just nagu win-win lahendus.

Täna pole määrav ainuüksi jälgijate arv, vaid see, kui paljusid ka reaalselt konkreetne sisu huvitab (engagement).

Võtke mõni sotsiaalmeedia konto ja võrrelge jälgijate arvu ja video vaatamisi. Instagramis on see reaalajas jälgitav. Kui 120 000 jälgijaga konto videode vaatamise keskmine arv on 10-40 000, siis annab see meile signaali, et info ei jõua kõikide jälgijateni Tegelikult on see täna ka probleem, sest Instagram on viimasel ajal levikut korduvalt piiranud.

Samuti on mõne ühemiljonilise jälgijaga profiili videode vaatamise keskmine 100 000 piires. Seega pole jälgijate arv enam ammu see indikaator, mille järgi endale koostööpartnerit valida. Saladus on ka see, et platvormid soodustavad hetkel puhtalt lehelt alustajaid rohkem ning vähem kui 100 jälgijaga kontode sisu võib kiirelt jõuda tuhandeteni.

Vaata, mida on öelda ühel maailma kõige võimekamal turundusagentuuri juhil There Is Going To Be A Rude Awakening For Influencers This Year (youtube.com)

How To Be A Successful Creator And Influencer On Social Media In 2024! (youtube.com)

Affiliate programm on aga kindlasti tööriist, mida ettevõtted influenceritega juba rakendavad. Lisaks toodetele saab influencer endale veebilingi koos sooduskoodiga, mida jälgijatega jagada ning pärast kampaania või projekti lõppu on selgelt näha, kui palju see klikke ja uusi müüke tõi. 

Kõige mõistlikum oleks leida turunduspartnerid juba olemasolevate klientide seast, kes juba tooteid või teenuseid kasutavad, siis kestaks koostöö kauem kui kokkulepitud kampaania ning influencer teeniks temaga jagatud affiliate veebilingi teel niiöelda passiivset või aktiivset tulu ka edaspidi. Võidavad mõlemad pooled ning influencer on kliendina motiveeritud looma sisu igal ajal.